29 maja klasy drugie z opiekunami oraz 16 osobową grupą kolegów ze szkoły w Turośni Dolnej zwiedzały malownicze miasto Kazimierz Dolny nad Wisłą oraz bawiły się w Magicznych Ogrodach w Janowcu. Była to długa wyprawa, musieliśmy wstać bardzo wcześnie.

O godzinie 5.00 był wyjazd. Najpierw udaliśmy się do ulubionego miasta malarzy – Kazimierza Dolnego. Wizytę w tym mieście rozpoczęliśmy od spaceru brzegiem Wisły. Większość uczestników po raz pierwszy była tak blisko dużej rzeki. Później zwiedzaliśmy rynek, zabytkowe kamieniczki i kościół pw. Św. Jana Chrzciciela i Św. Bartłomieja Apostoła, w którym podziwialiśmy najstarsze organy w Polsce oraz kurdybany. Następnie wspinaliśmy się na górę Trzech Krzyży. Tam podziwialiśmy piękny widok na miasto oraz poznaliśmy legendę o kogutach. Później były zakupy upominków, głównie maślanych kogutów. Około godziny 12.30 dotarliśmy do Janowca. Tam przekroczyliśmy bramę Magicznego Ogrodu. W towarzystwie wróżki i krasnala pokonywaliśmy ścieżki tajemniczego ogrodu. Zabawa była wspaniała. Trochę strachu przeżyliśmy w Mroczysku oraz jaskini Mordoli. Na koniec bawiliśmy się w na trampolinach i dmuchańcach. Szkoda, że czas mijał bardzo szybko. Zmęczeni, ale szczęśliwi i z mnóstwem wrażeń wróciliśmy do Turośni. Czekali już na nas rodzice.