31.05.2016

Ok. 4.30 z samego rana uczniowie z SP w Turośni Kościelnej, Turośni Dolnej i Tołcz wraz z opiekunami wyruszyli spod szkoły na 4-dniową wycieczkę. Nasza Pani Dyrektor zapytała czy zabraliśmy ze sobą trzy najważniejsze rzeczy czyli dowód osobisty, dobry humor i rozsądek?

Okazało się, że wszyscy spakowali to, co trzeba. Pomimo tak wczesnej godziny na naszych twarzach zagościł uśmiech, kiedy zobaczyliśmy jaki wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju autokar przydzieliła nam Firma Biacomex. Okazało się, że jeżdżą nim na mecze i zgrupowania zawodnicy Jagiellonii Białystok.

Po dość długiej podróży dotarliśmy do Złotego Stoku, gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Złota. Tam, ciekawym przeżyciem była przejażdżka Pomarańczowym Tramwajem. Uczestniczyliśmy też w spływie łodzią w podziemnych korytarzach kopalni, spotkaliśmy „strasznego” Alchemika oraz mnóstwo innych niezwykłych postaci.

Zakwaterowani w komfortowych warunkach w pensjonacie „Lew Jaskiniowy” w Stroniu Śląskim długo nie mogliśmy zasnąć. Nasze Panie również, ponieważ czuwały nad ciszą nocną oraz naszym snem.

01.06.2016

Dzień Dziecka na wycieczce rozpoczął się życzeniami od naszych opiekunów. Obietnica niespodzianki z tej okazji pozwoliła nam szybciej wyruszyć do Adrspach – Czeskiego Skalnego Miasta. Widoki, które tam ujrzeliśmy urzekły nas swoją niepowtarzalnością. W tym miejscu natura pokazała swoją moc, która przewyższa najbardziej uzdolnionego architekta. Wśród ogromnych skał czuliśmy się jak małe mróweczki. Rejs łodzią po jeziorku położonym wśród wysokich skał i opowieści flisaków utwierdziły nas w przekonaniu, że jesteśmy w jakiejś niezwykłej bajce. Wracając, zwiedziliśmy „Ciuchcią” Polanicę Zdrój – piękne, uzdrowiskowe miasteczko. Ta przejażdżka była prezentem na Dzień Dziecka od naszego wspaniałego Pilota – Pani Kasi z Biacomexu.

Byliśmy tak zmęczeni atrakcjami tego dnia, że wieczorna dyskoteka po obiadokolacji nie trwała długo.

02.06.2016

Z samego rana po śniadaniu wyruszyliśmy do Pragi – malowniczo położonego, urokliwego starego miasta. Byliśmy na Hradczanach, gdzie widzieliśmy zmianę warty przy Zamku Praskim, Katedrę Św. Wita, Bazylikę Św. Jerzego, Ratusz z niezwykłym Zegarem Orlej, Plac Wacława a także przespacerowaliśmy się Mostem Karola oraz Rynkiem Staromiejskim. Nie wszystko da się spamiętać i opisać, ale Praga pozostawiła w nas niezapomniane wrażenia.

Wieczorem, po obiadokolacji nasza niezmordowana Pani Kasia nie pozwoliła na nudę i za pomocą kredek uwieczniliśmy na papierze wspomnienia z wycieczki.

03.06.2016

Ostatni dzień rozpoczął się od śniadania, sprzątania swoich pokoi oraz pakowania. Stronie Śląskie żegnało wycieczkowiczów deszczem, który padał do samego Wrocławia. Jednak szczęście nas nie opuszczało i Wrocław przywitał nas piękną pogodą. Katedra Jana Chrzciciela, Most Zakochanych, Rynek Główny, Ratusz to tylko niektóre odwiedzone przez nas miejsca.

Zmęczeni ale zadowoleni, pełni niesamowitych wrażeń i wspomnień wróciliśmy do domu ok. 23.00.

Całą wycieczkę towarzyszył nam wyśmienity humor, piękna pogoda, matczyna opieka naszych nauczycieli, rozśpiewana, pełna energii Pani Kasia z niespodziankami oraz profesjonalni, dbający o nasze bezpieczeństwo kierowcy Pan Darek i Pan Szymon. Z całego serca wszystkim dziękujemy.

Choć nie wiemy dokąd, ale na pewno za rok chętnie wybierzemy się w podobną, niezwykłą podróż.