W dniach 06 – 07.06.2016 r. odbyła się dwudniowa wycieczka w Góry Świętokrzyskie. W poniedziałek wczesnym rankiem uczniowie klasy III, IV, V i VI wraz z opiekunami: p. Dorotą Rygorczuk, p. Markiem Łukaszukiem, wicedyrektor Beatą Szymoniuk i p. Danutą Dryl wyruszyli w najstarsze góry Polski.

Pierwszy dzień spędziliśmy w Nowej Słupi. Tam zwiedzaliśmy Muzeum Hutnictwa, a następnie udaliśmy się na Łysą Górę, która była wyzwaniem dla wielu uczniów, szczególnie trzecioklasistów. Niełatwo było wejść po kamienistej drodze na wzniesienie liczące 594 m nad poziomem morza. Trochę zmęczeni, ale zadowoleni zwiedzaliśmy niezwykłe miejsca naszej ojczyzny: kościół Św. Krzyża, Muzeum Misyjne i kaplicę Oleśnickich.

Drugi dzień rozpoczął się wędrówką po Wiosce Czarownic, zwanej Sabathówką w Bałtowie. Na koniec pobytu w tym baśniowym miejscu odbyły się warsztaty paleontologiczno – plastyczne. Najwięcej emocji i przeżyć dostarczył nam Park Jurajski, kino 5 D oraz Prehistoryczne Oceanarium. W Parku Rozrywki przeżyliśmy radosne i niezapomniane chwile zabawy na karuzeli, zjeżdżalni, w pociągu i statku pirackim. Po południu wracaliśmy szczęśliwi, pełni wrażeń, bogatsi w wiedzę i doświadczenia, z piosenką na ustach do domu. Czas szybko mijał w towarzystwie wspaniałych i czujnych opiekunów, pilota i kierowcy.