Aktualności Szkoła Podstawowa
Aby tradycji stało się zadość , to 29 listopada uczniowie kl. 1a i 2 z wychowawcami postanowili zorganizować andrzejki. Dzieci wróżyły z kart, serc, butów i kubeczków. Były też zabawy ruchowe przy muzyce. Poznawaniu przyszłości towarzyszyło wiele emocji, a przede wszystkim radość. Miło czas upłynął na zabawie oraz przy wspólnym stole ze słodyczami.
Uczniowie klasy IV podczas omawiania niezwykle inspirującej lektury Jana Brzechwy „Akademia pana Kleksa” sami wcielili się w wychowanków Akademii i wzięli udział w lekcji : „ Gotuj z Kleksem” Trzeba było wykazać się dużą zręcznością, poczuciem wyobraźni, aby stworzyć niecodzienny przepis na… . Umiejętności nie zawiodły uczniów klasy IV i powstały wspaniałe przepisy . Na lekcji wykorzystaliśmy sprzęt kuchenny z programu #Laboratoria Przyszłości.
Takie zajęcia to świetna zabawa, nauka i zdobywanie nowych doświadczeń i zdolności zwłaszcza tych literackich.
Grażyna Dryl
30 listopada odbyła się pogadanka na temat: ,,Jak funkcjonują drzewa”. Uczniowie klasy 1a z pomocą prowadzącej ustalili warunki potrzebne do życia tych roślin. Wymienili wpływ drzew na życie ludzi oraz środowisko. Dzieci miały możliwość dotykania i oglądania elementów drzew.
Nasze uczennice: Rozalia Adamska kl. IIIa, Dorota Urwanowicz kl. II i Zofia Bibułowicz kl. IIIb zostały wyróżnione w I edycji konkursu plastycznego Patron roku i jego twórczość „Barwy wyobraźni –ilustracje do utworów Marii Konopnickiej” zorganizowanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
Gratulujemy i życzymy niegasnącego zapału do rozwijania swoich talentów.
28 listopada uczniowie klasy Ia z wychowawczynią i panem Tomkiem odwiedzili Muzeum Wojska w Białymstoku. Uczestniczyli oni w ciekawych zajęciach ,,Podróże w czasie”. Dzieci wraz z prowadzącym wyjaśniali pojęcia: przeszłość i przyszłość. Poznały trzy sylwetki: króla, szlachcica oraz żołnierza, przypisując im odpowiednie atrybuty. Ubierały się w stroje postaci z dawnych czasów, trzymały karabin i miecz oraz inne przedmioty. Na koniec pracowały w grupach, malując postacie.
Była to wspaniała lekcja historii i niezapomniane chwile spędzone z rówieśnikami w tak ciekawym miejscu.
25 listopada 2022 r w Politechnice Białostockiej odbyły się zawody Náboj Junior- międzynarodowego turnieju matematyczno - fizycznego reprezentacji szkół podstawowych. Była to nietypowa, pełna dynamiki i emocjonująca rywalizacja drużynowa.
Do tegorocznego Náboju Junior w Białymstoku zgłosiło się 21 czteroosobowych drużyn, reprezentujących 15 szkół podstawowych, głównie z Białegostoku, ale też Kleosina, Turośni Kościelnej oraz Dubin (w pobliżu Hajnówki). W sumie 84 młodych matematyków odważnie stanęło w szranki turnieju o zasięgu międzynarodowym. Równo z wybiciem godziny 10 do rozwiązywania zadań przystąpili zawodnicy z Polski: z Białegostoku, Bielsko-Białej, Grodziska Mazowieckiego, Kościerzyny, Krakowa, Łebcza, Łodzi, Lublina, Sosnowca, Warszawy i Wrocławia oraz uczniowie z Chorwacji, Czech, Francji, Hiszpanii, Holandii oraz Słowacji.
Naszą szkołę reprezentowało 4 uczniów klas VIII - Anna Jarmołowska, Tomasz Górski, Kacper Świstun i Szymon Śladowski pod opieką nauczyciela matematyki - Katarzyny Kostrowskiej.
Na początku zawodów każda drużyna otrzymała 6 zadań. Dopiero po ich poprawnym rozwiązaniu uczniowie mogli zgłosić się do sędziów o wydanie kolejnych. Trzeba więc było działać szybko – zawody trwały tylko 120 minut, a liczył się czas i ilość zadań rozwiązanych przez drużynę. W praktyce oznaczało to, że uczniowie sprintem pokonywali odległość pomiędzy stolikiem a sędziami, a potem z szybkością pocisku wracali na miejsce, żeby pogłówkować nad zadaniem.
Koordynatorem białostockiej edycji zawodów Náboj Junior jest Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej. Jego nauczyciele i uczniowie podjęli się organizacji lokalnych zawodów już nie pierwszy raz. Po raz ostatni w 2019 roku.
Náboj to konkurs, który oferuje świetną zabawę dla uczniów i przypływ matematycznej adrenaliny. Bo zadania należy tu rozwiązać z szybkością pocisku, stąd oryginalna nazwa konkursu.
Drużyna z naszej szkoły niestety nie stanęła na podium, ale udało im się wspólnie rozwiązać 18 zadań w ciągu 2 godzin.
Gratulacje!!!
W dniu 23.11.2022r. uczniowie klas VI-VII obejrzeli sztukę teatralną pt. „W pustyni i w sieci”. Spektakl poruszał bardzo ważny temat, a mianowicie uzależnienie od Internetu i gier komputerowych. Morał przedstawionej historii jest taki, że świat wirtualny to tylko namiastka prawdziwego życia, w którym możemy spotkać realną miłość, bliskich i przyjaciół. Za pomocą efektownych środków takich jak: światła czy muzyka, nasi uczniowie odbyli podróż po wykreowanym przez autorów spektaklu wirtualnym świecie.
Szkoła Podstawowa w Turośni Kościelnej wzięła udział w projekcie pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki „INNOWACYJNA HISTORIA - NOWE TECHNOLOGIE W SŁUŻBIE EDUKACJI”, którego organizatorem jest Fundacja Arte et Marte.
Projekt skierowany był do uczniów klas VII i VIII.
W ramach projektu uczniowie wzięli udział w wirtualnym pokazie, składającym się z projekcji dwóch filmów historycznych „Kartki z powstania” oraz „Wiktoria 1920”. Oba seanse odbywały się w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Seanse poprzedził wstęp, wprowadzający młodzież w tematykę związaną z filmami.
Na potrzeby projektu sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej w ŁAPACH zaaranżowana została przez fundację w specjalnie do tego celu przygotowane dekoracje i wyposażenie.
Seanse filmowe odbywały się w specjalnych okularach i słuchawkach.
Podczas, projekcji filmów uczniowie naszej szkoły, za pomocą specjalistycznego sprzętu mogli stać się bohaterami powstania warszawskiego, czy uczestnikami wojny polsko- bolszewickiej, nauczyciele poznawali możliwości, jakie oferuje technologia VR w edukacji.
Założeniami projektu są: propagowanie wiedzy historycznej wśród młodzieży; popularyzowanie nowoczesnych technologii, jako efektywnych narzędzi edukacyjnych oraz zaprezentowanie sposobów wykorzystania wirtualnej rzeczywistości do przedstawiania zagadnień naukowych.
Projekt w całości finansowany jest ze środków zewnętrznych.
Nasza szkoła wyraziła chęć udziału w tym przedsięwzięciu, ponieważ należy dotrzymywać kroku rozwijającej się technologii, i jak najczęściej wykorzystywać ją w procesie edukacji. Wszystko to, by uczynić nauczanie jeszcze bardziej efektywnym i dopasowanym do potrzeb i oczekiwań współczesnej młodzieży.
Strona 17 z 92