W roku szkolnym 2021/2022 w grupie Promyczków realizowany był program ,,Cztery pory roku – kodujemy na okrągło”. Dzieci korzystały z narzędzi do kodowania offline, tablicy multimedialnej jak i tabletów. Wykorzystywane były również karty pracy i gry planszowe.

Głównym celem zajęć było rozwijanie logicznego myślenia , intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania. Dzieci doświadczały poprzez działanie, same dochodziły do wniosków i w ten sposób łączyły zabawę z kodowaniem. Bloki tematyczne były skolerowane z porami roku oraz z programem nauczania w grupie Promyczków. Poprzez częste zmiany form pracy każde z dzieci było aktywne podczas zajęć. Kodując dzieci szybko i sprytnie przyswajały nowe pojęcia i umiejętności. Promyczki nauczyły się współpracy w grupie, planowania a także samodzielnego tworzenia kodów.

Zuzanna Kartowicz-Bajda

Chłopiec z grupy Promyczków korzysta z laptopajpg  Dwoje dzieci z grupy Promyczków grają w grę sudkou na tableciejpg  Dwoje dzieci z grupy Promyczków układają puzzlejpg  Dzieci z grupy Promyczków grają w grę planszowąjpg  Dzieci z grupy Promyczków podzielone na trzy grupy  Dzieci z grupy Promyczków układają cyfrę dziewięć za pomocą drucikajpeg  Dzieci z grupy Promyczków układają z czerwonych platikowych kubków literę  Dzieci z grupy Promyczków układają z kartonowych kółek cyfrę dziewięć. 2  Dzieci z grupy Promyczków układają z kartonowych kółek cyfrę dziewięćjpeg  Dziewczynka i chłopiec z grupy Promyczków sprawdzają czy dobrze ułożyli z plastikowych kubków literę Wjpeg