Głównym celem zajęć było rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej, indywidualnych zdolności twórczych uczniów, ich wyobraźni oraz twórczego myślenia. Było to możliwe dzięki pobudzeniu ich kreatywności oraz doskonaleniu sprawności manualnych. W wyniku czego możliwe stało się odkrywanie przyjemności tworzenia jak również cieszenie się uzyskanym efektem pracy.

W kółku brały udział dzieci 5 i 6-letnie z grup: PROMYCZKI i CHMURKI. Zajęcia odbywały się w każdy wtorek od godz.13.00 do 14.00. Łącznie koło miało liczyć 8 osób. Zainteresowanie dzieci i chęć uczestnictwa w zajęciach sprawiło, że obecnie jest nas 16.

Przedszkolaki uczestniczące na zajęciach rozwijały swoje zainteresowania plastyczne w innych warunkach niż na zajęciach dydaktycznych. Panująca atmosfera przyjaznej, twórczej pracy sprzyjała powstawaniu więzi w grupie, wyzwalała u dzieci radość tworzenia i wiarę we własne uzdolnienia. Tematyka zajęć dobierana była stosownie do pór roku, przypadających świąt, oraz zainteresowań dzieci. Ta różnorodność tematyczna stworzyła możliwość do wprowadzania i poznawania przez dzieci wielu technik plastycznych, które ze względu na wiele czynników trudno zrealizować podczas zajęć dydaktycznych. Uczestnicy zajęć eksperymentowali tworząc ciekawe, bogate i pomysłowe prace. Kształcili zmysły kompozycyjne, rozwijali wrażliwość estetyczną wyzwalała się u nich radość tworzenia. Czynniki te sprzyjały wzmożonej aktywności dzieci, rozbudzały ich pasję poznawczą, pozwoliły dzieciom uwierzyć we własne możliwości i uzdolnienia jak również wyrabiały poczucie odpowiedzialności za sumienne wywiązywanie się z przyjętych na siebie obowiązków. Systematycznie prowadzone wystawy prac plastycznych na przedszkolnym korytarzu stały się swoistą promocją uzdolnień uczestników zajęć.

Realizując cele programu koła plastycznego nauczyciel ma możliwość kształcić takie umiejętności jak :
• umiejętność twórczego działania
• poszukiwania
• tworzenia
• korzystania z różnych źródeł informacji
• stosowania różnych środków wyrazu plastycznego
• obserwowania
• umiejętność rysowania, szkicowania, malowania, itp.
• wykonywania dekoracji okolicznościowych
• próby łączenia technik plastycznych i stosowania różnych materiałów
• analiza prac plastycznych
• próby wartościowania prac i dzieł

KORZYŚCI DLA DZIECI;
- rozwijanie dziecięcych talentów,
- kształtowanie i rozwijanie umiejętności artystycznych u dzieci,
- rozwijanie pozytywnego obrazu samego siebie,
- wyrażanie własnej kreatywności,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole.

KORZYŚCI DLA PRZEDSZKOLA;
- promowanie przedszkola w środowisku poprzez poszerzoną ofertę edukacyjną oraz udział w licznych konkursach.

KORZYŚCI DLA NAUCZYCIELA:
- rozwijanie kreatywności,
- zapewnienie atrakcyjności oferty edukacyjnej,
- samorealizacja dająca poczucie satysfakcji,
- inspiracje dla twórczych rozwiązań,
- lepsze poznanie wychowanków.

Prowadząca zajęcia:

Eliza Kossakowaska